در طی سالهای 1377 تا 1380 طی یک برنامه ضربتی وبا تفویض اختیار به استانها که مدیرعامل وقت پایه گذار وپیگیر آن بود حدود 400پروژه ساختمانی اعم از بیمارستان درمانگاه وشعبه ساخته شد ومورد بهره برداری قرار گرفت.پس افتتاح چند شعبه وهمچنین با توجه به بحث اتوماسیون وساماندهی سوابق ونیز اجرای ایزو در شعب تهران وطرح تکریم ارباب رجوع و...مدیر عامل سازمان لزوم توجه به  استانداردسازی چیدمان شعب را در دستور کار معاونتهای اداری ومالی وفنی ودرامد وامور استانها قرار داد وبطور مشخص افتتاح شعبه جدیدالاحداث 7تهران را منوط به تهیه این استاندارد نمود.وبلحاظ اهمیتی که برای احترام وتکریم ارباب رجوع قائل بود خودش چند جلسه در شعبه حضور یافت وتمامی معاونت ها و...حضور داشتند.بر اساس تجربیات قبلی  ومطالعات انجام شده قراربود الگویی طراحی وترسیم شود که تممی شعب از آن پیگیری کنند.در وضع نابسامان موجود در آنزمان بعضا چیدمان ها بر اساس سلیقه رئیس شعبه ویا مدیر کل انجام میگرفت وبه راحتی بیمه شده وبویژه مستمری بگیران توجه نمی شدو از همه مهمتر اینکه نحوه  گردش کارها و نیز چگونگی ارتباط وتعامل کاری بین واحدهای یک شعبه مد نظر قرار نمی گرفت وگاهی اوقات مشاهده می شد یک ارباب رجوع کارش در طبقه اول انجام می شود ولی برای امضاء رئیس یا معاون بایستی چند طبقه بالاتر برود وساختمان هم یا آسانسور ندارد ویا خراب وشلوغ است.

در شعبه مزبور وسایر شعب تهران الکوی شعبه 7 باتوجه به شرایط ساختمان تطبیق داده شد در این زمینه مرحوم روزیفراخ مدیرکل وقت وجناب آقای مهدوی کارشناس آن اداره کل زحمت زیادی کشیدند.ولی برای تعمیم آن به کل کشور مقرر شد کار توسط معاونت امور استانها به سامان برسد ودفتر برنامه ریزی امور استانها مامور اینکار گردید .سرکار خانم محی الدین وجناب آقای شیخ وهمکارانشان در این زمینه زحمات زیادی متقبل شدند.مطالعات کارشناسی زیادی انجام شد ویک شیوه نامه مدون وجامع تحت عنوان "استاندارد سازی چیدمان فیزیکی شعب "تهیه شد که به تصویب رسید وبه تمامی استانها ابلاغ گردید.

همچنین مقرر شد تمام  واحدها وضع موجود چیدمان خود را برای دفتر یادشده بفرستند تا با آن الگو مطابقت داده شود واگر لازم شد اصلاح وتکمیل گردد.جمع آوری اطلاعات این بخش حجم زیادی از شناسنامه ساختمانی واحدها را شامل می شد که تماما جمع آوری بررسی ونظر دهی شد.براساس الگوی مصوب واحدهای مستمری بخاطر رعایت حال افراد مسن وازکارافتاده ونیز واحدهای دفترچه ونیز باجه دریافت بلحاظ مراجعات زیاد بایستی در طبقات اول مستقر ودر نزدیکی آنها معاون یامدیر دارای حق امضاءمستقر می شد تا ارباب رجوع مجبور به طی طبقات نشود.وچیدمان بخشهای مختلف بر اساس تقدم وتاخر منطقی فعالیتها  به نحوی که ارباب رجوع کمترین مسافت وطبقه را طی کند تنظیم می شد.این با تلاشهایی که در زمینه اخذ گواهینامه ایزو صورت می گرفت همراستا بود وهمچنین با مباحث طرح تکریم ارباب رجوع مطابقت داشت وباعث گردید که ادارات کل استانها در طرح مزبور وجشنواره شهید رجائی مقامات خوبی کسب کنند.در ادامه ایجاد شعبه نمونه مکانیزه27 تهران وتعریف کاربران چند منظوره ونیز بحث یکپارچه سازی فضاهای اداری مقوله استانداردسازی چیدمان فیزیکی را تکمیل کرد وارتقاءدادکه در مطالب بعدی به آنها خواهم پرداخت.

  البته به موازات این امر توسط دفتر فنی ومهندسی کار پژوهشی ومشاوره ای به یک مهندس مشاور حقیقی کارسپاری شد که نتیجه کار پس تاخیر بسیار ارائه شد ولی کاربردی نبود وعملیاتی نشد.